Rovinj - Reisverslag uit Rovinj, Kroatië van Anouk - WaarBenJij.nu Rovinj - Reisverslag uit Rovinj, Kroatië van Anouk - WaarBenJij.nu

Rovinj

Blijf op de hoogte en volg Anouk

18 Augustus 2013 | Kroatië, Rovinj

Hoi hoi allemaal,

Hier een reisverslag over Rovinj. We zijn met de bus vertrokken vanuit Nederland. De busreis duurde 22 uur. En we waren er om 8 uur in de ochtend. Toen we naar ons appartement gingen waren we blij om er te zijn. Het lag bij zee en we hadden prachtig uitzicht.

Omdat we best moe waren van de lange busreis zonder slaap hebben we besloten om een relax dagje te doen, eerst wat aan het strand liggen. Maar al gauw zagen we iemand die bootdagjes organiseerde, dus zijn we daar nog naar toe gegaan om voor de volgende dag een trip te regelen.

Die avond zijn we naar Rovinj gelopen om te eten. Het is een kleine maar gezellige stad. Het centrum ligt bij de haven. En de kerk is boven op de berg, waardoor je uitzicht hebt over heel Rovinj.

De volgende dag zijn we met de boot langs de fjorden gevaren en hebben we daar tussen mogen zwemmen. De vissers gingen vissen en maakte een heerlijke maaltijd voor ons klaar. Daarna zijn we naar Vsisar gevaren en hebben we daar rond gelopen. Het is een leuk stadje maar anders dan Rovinj. Toen we terug naar de boot gingen kregen wij te horen dat we midden op zee zouden stoppen zodat we daar konden zwemmen. We mochten van het dek af springen in het water, en van een verdieping hoger. Dit gaf echt een kick!

Ook was er een mogelijkheid om met een groep te gaan duiken, omdat ik dit al wilde in Malta maar helaas niet kon heb ik nu de kans genomen om te duiken. Het was onwijs gaaf beneden en zeker een aanrader om te doen!

Er was een avond voor ons georganiseerd bij de mexicaan, die zit in het in Rovinj, hier hebben wij karaoke gedaan en heerlijk gegeten!

Op vrijdag zijn we naar de watervallen in Plivitc gegaan. Dit was indrukwekkend. Wij vertrokken al vroeg met de bus, het was vanaf Rovinj 4 uur rijden. Maar het was zeker de moeite waard! Het park was ontzettend groot en indrukwekkend. De plivitce meren staan op de UNESCO lijst en worden beschermd. Je kunt kiezen uit verschillende wandelingen. Onze gids begeleiden ons in het park, al waren we haar vaak kwijt omdat ze doorliep terwijl wij foto's wilde maken. Het was erg indrukwekkend en prachtig.

Ik zou zeker nog een keer terug willen