Ierland - Reisverslag uit Cork, Ierland van Anouk - WaarBenJij.nu Ierland - Reisverslag uit Cork, Ierland van Anouk - WaarBenJij.nu

Ierland

Blijf op de hoogte en volg Anouk

16 Oktober 2013 | Ierland, Cork

Hooii,

Ierland, tja waar zullen we eens beginnen. Ik ben geland in Cork. De stad waar de titanic voor het laatst is gestopt. Kortom de stad staat in het teken van de titanic.

De stad zelf is niet echt mooi, het is een industriële stad met weinig bezienswaardigheden. An Colb wat behoort tot Cork is dat betreft beter. Hier heb je het titanic museum, er zijn mooie huizen en er staat een grote kathedraal.

Op vrijdag zijn we naar Dublin gegaan, dit is een prachtige stad en maar 3 uur rijden met de bus van Cork. Het was een regenachtige dag dus de paraplu ging mee. Toen we in Dublin aankwamen zijn we rond gaan lopen in het centrum en hebben we de belangrijkste monumenten gezien. Het is een grote stad met mooie gebouwen en bruggen. Ook is er de beroemde tempel bar waar jonge bandjes opgroeien tot grote artiesten. Het is een grote pub waar veel mensen in kunnen. Er hangt ook een goede sfeer.

Niet ver van de tempelbar is de universiteit van Dublin, dit is een groot terrein met oude prachtige gebouwen en zeker de moeite waard om te kijken.

Het was erg regenachtig dus we zijn naar een pub gegaan en hebben helaas niet veel meer kunnen zien van Dublin.

Op zaterdag zijn we rond gaan lopen in Cork, omdat we al veel hadden gezien zijn we naar de universiteit gegaan, dit is een erg oud gebouw en staat in het centrum van cork. Het is prachtig om te zien in de herfstkleuren!