Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Anouk - WaarBenJij.nu Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Anouk - WaarBenJij.nu

Madrid

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

31 Juli 2013 | Spanje, Madrid

Hallo allemaal,

Hier een verslag over Madrid. In july is het in Madrid erg warm. Het was in de schaduw 43 graden. Daarom heb ik vooral veel in de ochtend en de avond gezien. 's middags was het een aanrader om in de schaduw te zitten.

Wij zijn de eerste dag rond gaan lopen in Madrid centrum. Wij hebben toen Plaza mayor gezien, dit is een groot plein met verschillende winkeltjes en terrasjes. Het is wel erg duur!

Ook zijn we naar puerta del sol gegaan, dit is het middelpunt van spanje. Hier ligt ook de steen met de 0-meter. Hier komen alle wegen samen van Madrid.

Altijd tussen 6 uur en 8 uur zijn de musea gratis in Spanje. Dit keer was het paleis ook open. Dit is zeker de moeite waard om een keer binnen te lopen. Helaas mag je van binnen geen foto's maken en is het streng bewaakt. Maar de kamers zijn erg groot en erg mooi.

Buiten de stad is er een atractie park. Dit is een klein park met niet veel bezoekers maar erg leuk om een dag naar toe te gaan. Er zijn een aantal achtbanen, en je hoeft niet lang te wachten in de rij. Het pretpark is tot 12 uur snachts open. En wij hebben er van genoten. Tussen de middag kan je in de schaduw zitten zodat je niet de hele tijd in de knallende zon moet lopen.

Op een avond zijn we naar de temples of debod gegaan. Dit ligt iets hoger bij de stad dichtbij plaza Espana. Het is een prachtige plek om de zonsondergang te bekijken. Je hebt zicht op de stad en op de bergen. Het is echt een plek om tot rust te komen. Als je dan terug komt van de berg dan zie je plaza espana. Dit is een gedeelte waar je kraampjes kan vinden en bij de handelaren tierelatijntjes kunt kopen.

Wij zijn ook een dag lopend naar het Retiro park gegaan. Dit is een heel groot park in het midden van de stad, het is achter het Prado. Persoonlijk is dit mijn lievelingspark tot nu toe. Er is zon voor de liefhebbers maar ook schaduw. In het park is er een vijver en je in die vijver roeien in de bootjes. Als je niet van varen houdt dan kan je ook van de zon genieten bij het alfonso monument wat naast de vijver staat.

Ik heb nog een ander park gezien in Madrid dat was een historisch park. Dit viel tegen, het was erg warm en ver lopen van de metro.

De laatste dag ben ik nog naar een gebouw geweest dichtbij banco espana, je kijkt dan uit over heel madrid op een terras waar je lekker kunt eten en drinken.

Madrid is een geweldige stad met zijn charmes!