I had a dream - Reisverslag uit Malta, Malta van Anouk - WaarBenJij.nu I had a dream - Reisverslag uit Malta, Malta van Anouk - WaarBenJij.nu

I had a dream

Blijf op de hoogte en volg Anouk

11 Maart 2013 | Malta, Malta

Hoii allemaal,

Hoe gaat het in Nederland? Is het nog steeds zo koud? In het Maltees is hoe gaat het; kif int?
Deze week is een rare week op Malta. Omdat er verkiezingen zijn is het hele land een rotzooi.

De woorden die ik nu al weet en kan uitspreken:
Yes - Iva
No - Le
Please - Jekk joghgbok
I don't speak Maltese - Ma niktellimx bil-malti

Maar goed eerst even een stukje over stage, op stage gaat het prima. Omdat ik vorige week een kindje heb leren lopen moet ik er nu continue achteraan kruipen omdat hij anders valt en blauwe plekken mogen de kinderen niet hebben. Maar hij heeft toch al regelmatig ijs gehad op zijn hoofd hoor. Want het is zo lastig om 6 baby’s bij te houden die allemaal net kunnen lopen. De baby’s die ik heb zijn echt zo schattig ik denk dat ik ze allemaal maar in mijn koffer mee neem en Nederlands aanleer. Een meisje was deze week best moeilijk, ze luisterde niet naar mij en als ik tot 3 telde dan moest ze lachen. Ik had zoiets van ik wil dit zelf afhandelen ze moet gewoon naar mij luisteren klaar. Maar mijn begeleider nam het dan van mij over. Terwijl zij dan ook na 3 keer haar op de thinking chair zette. Dat vond ik echt jammer want ik had het ook prima zelf kunnen doen, zodat ze misschien de volgende keer wel naar mij luisterde.

Donderdag was er een groot verkiezingsfeest in Floriana, er stond een groot podium en de bussen reden erg slecht. Ik zat in een bus die tegen een andere bus aan knalde. De vrouw naast mij had een open knie en achter mij hadden mensen hoofdwonden. Dus ik kwam er gelukkig goed vanaf. Ik had de vrouw even geholpen en daarna is ze naar het ziekenhuis gegaan. Ik heb de volgende bus gepakt in de hoop nog terug te komen in Haz zebbug. Goed na 3 uur reizen was ik eindelijk thuis.
Vrijdag was ik vrij van stage dus toen ben ik mijn ID-kaart gaan regelen zodat ik terug kan naar Nederland. Ik kwam bij de ambassade en het was echt een heel groot gebouw. Ik moest naar de derde verdieping en een Engelse man hielp mij met de papieren invullen voor een nooddocument. Er kwam ineens een Nederlandse medewerker vertellen dat ik ook gewoon een ID-kaart aan kon maken. Dus zij heeft mij verder geholpen. Daarna ben ik nog even naar Sliema gegaan. Daar kwam ik een huisgenoot tegen, en hebben we samen nog wat rond gelopen.

Zaterdag was de dag van I had a dream. We gingen dan eindelijk zwemmen met dolfijnen! We zijn vroeg vertrokken om op tijd in het park te zijn. Eerst hadden we een vogelshow, iedereen mocht de vogel vast houden en ze namen echt tijd voor je. ( dat is het voordeel van laagseizoen ) De vrouw vertelde wat over papagaaien het was best interessant. Om 12 uur begon de sea lion show. Het is een hele andere show dan in Nederland want hier deden ze meer kunstjes en ze gebruikte de bal niet. Wat in Nederland standaard is. Om 1 uur begon de dolfijnen show, het was een hele mooie show met 4 dolfijnen.

En toen kwam het; zwemmen met dolfijnen. Waar wij al zo lang op gewacht hebben werd werkelijkheid. De laatste 2 tickets van maart die hadden wij. We moesten eerst een wedsuite aan, en daarna moesten we op een randje zitten in het water. De dolfijnen werden om de beurt geroepen zodat de dolfijnen aan ons konden wennen en wij aan de dolfijnen. We konden ze aaien, kusjes geven en er werden gelijk foto’s gemaakt. Daarna mochten we er mee gaan zwemmen. We hebben ze vast gehouden aan de vinnen en toen gingen ze heel hard vooruit. Dat was zo onwijs gaaf! Toen we bijna aan het einde waren leerde we nog gebaren. En als wij een gebaar deden, maakte de dolfijn een sprong. Tussendoor kon je vragen stellen aan de trainer dus ik heb hem de oren van zijn kop gevraagd erover natuurlijk. Het was een geweldige ervaring en ik zou iedereen aanraden om het eens te doen.

Zondag was het prachtig weer dus wij zijn met een Italiaan naar het strand gegaan. Omdat het verkiezingen zijn was het echt een grote rotzooi en de bussen reden niet normaal. De auto’s stonden op straat met vlaggen en ze blokkeerde wegen. Mensen stonden op auto’s en vrachtwagens met grote stereo installaties. Uiteindelijk zijn we toch uitgekomen bij San Gilijan waar een zand strand is. Hier hebben we gezwommen en lekker genoten van de toeterende auto’s om ons heen.
De terug weg was wel iets lastiger, de bussen reden niet meer dus wij moesten naar huis lopen vanuit Valletta. Samantha met haar korte jumpsuite, ik met mijn slippers. Kortom het was een succes.

Er gaat veel veranderen in het huis, de huisgenoten waar ik het eigenlijk goed mee kon vinden gaan naar een ander huis omdat het dichterbij is. Ze gaan samen bij Karsten wonen in Msdina. Een gezellig klein huisje.
Kortom ik zit straks nog met de twee Italianen waarvan eentje 28 is en zich gedraagt als een kleuter. En een vrouw van 32 die alles maar in de microwave stopt omdat ze niet graag kookt. En ik haar maar vraag of ze met ons mee wilt eten omdat ze anders nooit groente binnen krijgt. Het klinkt misschien heel stom maar had eigenlijk wel verwacht dat mensen rond de 30 zelfstandig zouden zijn en niet dat de jongste van het huis voor hun zouden moeten zorgen. Dat is wel een irritatie puntje.
Gelukkig zijn de jongens ook nog in het huis en kunnen we daar wel veel lol mee trappen.

Aangezien ik nu al 6 weken in Malta zit vind ik het wel eens tijd worden voor een wist je dat?
Wist je dat:
- Popeye chagrijnig is?
-` Dat in elke zin Mella zit
- Maltese mannen klein zijn
- Maltese vrouwen juist heel dik
- Buschauffeurs van bus wisselen op de helft
- Gerard niet wil dansen
- Dat de verkiezingen hier 4 dagen duren
- En ze niet hoeven te werken dan
- Het een gekken huis is op straat daardoor
- Dat in de supermarkt; varkenskoppen, konijn, varkenspoten en andere enge dingen liggen.
- Dat een aangifte 1,5 uur duurt
- En ze er met 5 politiemannen op kijken
- Dat Samantha steeds softer wordt
- Kaarsen leuk zijn om mee te spelen
- Chiliships sneller brand bij een kaars dan Naturel ships
- Doritosships langzamer brand dan een lucifer
- Joke en Annie vaak op stap gaan
- En dat mensen dan lachen in de bus
- Samantha koffie over de muren heen gooit
- Haz zebbug weet wanneer wij rond lopen
- Wij graag dansen op straat
- De ruzie van de Italianen klinkt als opera
- Dat we over drie weken terug zijn in Nederland
- Lisa de skype knop vaak gebruikt op haar tablet
- Zwemmen met dolfijnen super gaaf is!
- Samantha en ik verbrand zijn
- Ik nu met deze wist je dat ga stoppen

Zo dat was eens een heel lang verslag. Dit snel!!

Liefs,
Anouk

  • 11 Maart 2013 - 15:08

    Myrthe:

    Heee Anouk, wat leuk om weer een reisverslag te lezen! en hoe vet, gaaf, leuk om met dolfijnen te zwemmen! veel plezier nog de laatste weekjes in Malta.
    xxxx Myrthe

  • 11 Maart 2013 - 17:27

    Marionne Jochems:

    anouk, wat een leuke reisverslagen, en fijn dat je het zo naar je zin hebt.

    wij zijn er wel es op vakantie geweest, 2x zelfs, en vonden het heeeeeeeeeeeeel leuk toen!
    we zouden zo terug willen als ik dit allemaal lees.

    mis de kou niet zou ik zeggen, en geniet nog met volle teugen zou ik zeggen, deze stage pakken ze je nooit meer af.

    gr uit het verre galder

  • 11 Maart 2013 - 18:56

    Jacqueline:

    Anouk wat een gezellig stukje zeg! Het was een plezier om dit te lezen! Geniet nog van het mooie weer, hier sneeuwt het weer en het is koud!
    Groetjes, Jacq.

  • 12 Maart 2013 - 11:37

    Katelijn:

    Wat gaaf, gezwommen met dolfijnen!

  • 12 Maart 2013 - 18:50

    Lisa:

    Je maakt me nu wel heel erg jaloers!
    Sowieso met dat prachtige weer maar vooral door het zwemmen met dolfijnen!

    Groetjes vanuit het besneeuwde Made!

  • 15 Maart 2013 - 21:26

    Tante Hélène:

    Hey Anouk!

    Wat een mooie foto's van jouw dolfijnenavontuur! Net als al jouw andere volgers zou ik dit ook wel eens willen doen!
    Leuk te lezen dat het zo goed gaat op je stage. Deze ervaring pakt niemand je meer af.
    Geniet nog maar lekker van de zon, hier heeft het vandaag en de afgelopen dagen nog gesneeuwd.
    Wij verlangen toch ook erg naar het voorjaar.
    Veel plezier nog!!

    groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1035
Totaal aantal bezoekers 14758

Voorgaande reizen:

05 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Spanje

11 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Ierland

06 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

Rovinj

26 Januari 2013 - 30 Maart 2013

Malta

Landen bezocht: