The lion sleeps tonight - Reisverslag uit Malta, Malta van Anouk - WaarBenJij.nu The lion sleeps tonight - Reisverslag uit Malta, Malta van Anouk - WaarBenJij.nu

The lion sleeps tonight

Blijf op de hoogte en volg Anouk

18 Maart 2013 | Malta, Malta

Helloooow allemaal,,
Naar een week toch weer even een update. Er is hier niet zo heel veel veranderd hoor.
Stage gaat zo zijn gangetje. Ik kruip nog steeds achter de baby’s aan. En de weken bestaan nog steeds uit 40 uur. Ik was deze week druk met regelen voor mijn event. Ik heb een scenario gemaakt, drie fase plannen, spullen op gezocht ruimte geregeld. Ofcourse everything in English. Eigenlijk staan ze maar met z’n tweeën op een groep baby’s. Maar een collega was dus ziek dus ik stond samen met mijn begeleider alleen, dat was echt druk. Mijn begeleidster zou colloringfood mee nemen op donderdag maar dat was ze vergeten. Dus ik moest haar maar even bellen zodat ze het niet zou vergeten.
Vrijdag had ik zoals gewoonlijk vrij. Nadat ik het huis een beetje schoongemaakt had, ging ik naar Sliema. Hier heb ik wat rond gelopen en winkeltjes bekeken. Daarna ben ik even terug naar Gzira gelopen om de kleurstof op te halen bij stage. De kinderen kwamen gelijk naar mij toe rennen echt schattig. Omdat het nog vroeg in de middag was ben ik daarna nog even terug gelopen naar Sliema om daar de bus te pakken naar huis. ’s Avonds ben ik samen met de Italiaan naar Sliema terug gegaan om dingen te regelen voor het duiken. Maar helaas, die man vertelt ons allemaal leugens. Eerst zegt hij ja je kan duiken. Nu is het ineens dat er geen duikscholen open zijn. Dat was wel een min puntje maar ach ik heb gelukkig Kroatië nog in het vooruitzicht waar het wel kan.
Zaterdag zijn we naar Rabat gegaan. Hier zijn heel veel catacomben te vinden. Het was heel apart om daar binnen te zijn. En Samantha voelde zich wel thuis. En ja hoor daar gingen we weer gillend door een museum omdat Samantha ons liet schrikken.

Toen we de catacombe gezien hadden hoorde wij buiten muziek. Zondag zou het St.Patricksday zijn en daarvoor waren ze aan het oefenen. Wij dachten woow een optocht dus we volgde de muziek. We kwamen bij een verlaten voetbalveld uit waar 9 man rondjes liep. Het was grappig om te zien, en we bleven even kijken. Daarna zijn we door gelopen naar St. Pauls grotto. Dat is een kerk binnen in de grot. Omdat je voor 3,50 alles kon zien hebben we nog een catacombe bekeken en World war 2 shelters. In deze catacombe lagen ook nog botten. Het werd al best laat en toen zijn we nog even naar Mdina gelopen om daar lekker te genieten van het uitzicht over heel Malta. Hier hebben we ook ons avond eten op.

Toen we terug kwamen stond de muziek al aan, er was een afscheidsfeestje voor de twee studenten die naar een ander huis gingen. Het was erg gezellig!

Op zondag zijn we naar Valletta gegaan want het was St.Patricksday. Hier wordt dat gevierd met een parade en de Irish pub ofcourse. Het was erg gezellig. S’middags hadden we zin om iets van het eiland te bekijken. We hebben spontaan een bus gepakt, geen idee waar wij uit zouden komen. Dat was wel een spontaan idee. Maar helaas niet veel boeiends gezien. Daarna zijn we naar huis gegaan zodat ik mijzelf klaar kon maken voor mijn eventday. Omdat het echt een zooi was hebben we daarna met het hele huis schoongemaakt eindelijk eens goed schoon. Omdat we hier geen dweil hebben deed ik het maar op de manier hoe we het doen bij het zwembad. Hoppa water er over heen en droog trekken maar, daar moest iedereen om lachen. Beetje stom want daarna kwamen we op het idee om de vriezer uit te hakken met een vleesmes en een fohn. Kortom belachelijk raar avondje.

Vandaag heb ik dan eindelijk mijn uitvoering gedaan voor de beroepsprestatie. Ik had rijst gekleurd in geel en blauw. In flessen gedaan en zo konden ze shaken. Ze vonden dat echt onwijs leuk. Ook hebben we gebowld en ballen in emmers gegooid. Een heel groot schilderij gemaakt en met verf gespeeld. Gedanst op de muziek en de hoogste toren van Giggles gemaakt. Ook heb ik kinderliedjes gespeeld op de Xylofoon, the lion sleeps tonight vonden ze het leukste. Kortom een geslaagde dag!!

Morgen is het St.Jospehs day dus alweer vrij. Kortom lekker naar het strand en ’s avonds naar een christelijk feest in Rabat.

Ik merk wel dat het einde begint te komen, we praten meer over Nederland en vrienden. Skype gesprekken duren langer dan op het begin. En het is leuk om je vrienden te zien op school met de verhalen die ze vertellen. En dat ze je mee willen nemen naar de les.
Maar ik ga zeker nog genieten van deze 2 weken!

Liefs,
Anouk

  • 18 Maart 2013 - 22:17

    Oma :

    Wat heb je veel gezien en genoten zo als ik de foto heb gezien .Het weer is ook beter als in Chaam Nog een paar weken dus genieten er nog van.
    Groetjes opa oma goossens

  • 18 Maart 2013 - 22:56

    F.arink:

    Hallo Anouk,
    Wij kijken regelmatig naar jouw verslagen en foto,s.
    Hartstikke leuk en heel knap.
    wij zijn vorige week nog bij jouw opa en oma geweest in Chaam, alles was er goed.
    Hier is ook alles goed en wellicht zien wij zou van de zomer nog wel een keer.
    hartelijke groeten en alle goeds van de oudjes uit de achterhoek. Ans en frans.

  • 19 Maart 2013 - 07:42

    Lisa:

    Wat zijn er daar in Malta toch veel feestdagen!
    Geniet nog even deze laatste weken!

  • 19 Maart 2013 - 17:22

    Jacqueline:

    Anouk, je verteld hartstikke leuk! Echt een plezier om je verslagen te lezen.
    Nog 'n paar hele fijne en gezellige weken,
    ook van Kees

  • 20 Maart 2013 - 13:09

    Oma Schoenmakers:

    Hallo Anouk
    Opa en ik hebben jou verslag weer met veel intressen gelezen.
    De kleuters zullen jou wel missen als je daar weg bent.
    Als je volgende week naar huis komt breng dan a.u.b. wat warmte en graag wat zon mee.
    Het sneeuwt hier al heel de voormiddag en gaat nu over in regen,en de lente is offieceel vandaag
    begonnen.Anouk het beste en tot ziens
    Groetjes Oma en Opa Schoenmakers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 14762

Voorgaande reizen:

05 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Spanje

11 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Ierland

06 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

Rovinj

26 Januari 2013 - 30 Maart 2013

Malta

Landen bezocht: