I walking on sunshine - Reisverslag uit Sicily, Italië van Anouk - WaarBenJij.nu I walking on sunshine - Reisverslag uit Sicily, Italië van Anouk - WaarBenJij.nu

I walking on sunshine

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 Maart 2013 | Italië, Sicily

Hoi allemaal,

Hier gaat het goed, het is erg druk dat wel. Hoe gaat het daar? Op de vraag of ik lees wat jullie schrijven. Ik lees het alleen met de app kan je niet goed antwoorden, dus helaas!

Als ik binnenkom bij stage krijg ik nog niet de kans om mijn jas uit te doen, de eerste tien minuten moet ik knuffels uitdelen voordat ik naar de volgende gate kan gaan. Ik heb deze week een kindje van 9 maanden leren lopen. Ik wist dat hij al stapjes kon zetten en ik heb hem geprobeerd te stimuleren om te lopen kortom nu moet ik er continue achteraan kruipen om hem op te vangen als hij toevallig valt. Ook wilt een ander kindje nu ineens gaan stappen. Kortom dat wordt nog leuk komende weken.

Vrijdag was ik vrij en ben ik samen met Samantha naar een bemiddelbureau gegaan om Sicily rond te krijgen en te boeken voor dolfijnen zwemmen. Zaterdag moesten we alleen terug daarvoor omdat onze vriend er niet was. Kortom vrijdag en zaterdag heb ik het rustig aan gedaan. Vrijdag was er ook een feest georganiseerd in ons huis, dat was erg gezellig. De rest is daarna nog naar Pacheville gegaan ik ben thuis gebleven om nog even uit te zieken.

Zondag zijn we naar Sicily gegaan omdat het ons erg mooi leek.We zijn om 4:15 thuis vertrokken. We werden in een bus weggebracht maar moesten eerst rijke oude mensen ophalen in San Gilijan, die ook mee gingen naar Sicily. Toen we de boot instapte was het echt een hele luxe boot. Het waren heerlijke stoelen en het was een giga tv. Eerst draaide ze 4 x de veiligheidsfilm in verschillende talen. Daarna kwam een leuke film, maar het was te vroeg in de ochtend dus hebben we nog wat geslapen. Na 1,5 uur op een boot gezeten te hebben kwamen we aan op Sicily. We werden toen verdeelt in 2 bussen. Wij zaten in bus 2 met wat oudere mensen. De eerste stop was een dorpje onder de vulkaan, het zag er gezellig uit en we hebben wat rond gewandeld. Daarna zijn we met de rest van de oudere toeristen naar de vulkaan Etna gereden. De Etna is een actieve vulkaan in Europa. Er gebeurt elke week wel iets vertelde ze ons.

Toen de bus stopte kon je kiezen of je nog met een ski lift hoger wilde. Dat wilde wij wel dus wij zijn naar boven gegaan. Daar hebben we nog wat gewandeld. Om dichter bij het gat te komen. Je kon ook sleeën dus daarna heb ik een slee gehaald en ben ik dus van de Etna af gaan sleeën. Dat was echt super vet!

Toen werd het wat minder vet, mijn portemonnee was gejat in een restaurant. Dus ik heb de rest van de dag na zitten denken hoe ik dat moest oplossen. Toen we in Modica kwamen zijn we naar een of andere gemeentehuis gegaan waar een mannetje zat die een papier had gemaakt dat ik misschien toch terug naar huis kon. Daarna hebben we nog even in Modica rond gelopen. Het was een mooi typisch stadje voor het land.

Toen we terug bij de boot aankwamen, moest iedereen weer een id laten zien. Goed die had ik dus niet meer, en toen ik aan de beurt was werd ik ook opzij gezet. Daarna mocht ik in eerste instantie niet terug naar Malta. Iemand riep er een tweede persoon bij. Nou die zei dus ook dat het niet mogelijk was om terug te gaan. Maar gelukkig is 3e maal check scheepsrecht. Want bij de derde mocht ik wel door en terug naar Malta.

Vandaag heb ik dus best veel moeten regelen. Ik ben in de middag naar de Ambassade geweest, maar ze waren gesloten kortom moet nog een keertje terug. Daarna zijn we naar Zebbug gegaan om aangifte te doen. Na een uur hebben ze het eindelijk verwerkt. En kan ik dus morgen foto's laten maken voor een nieuw ID.

Ik heb ook besloten om toch 30 maart terug te komen naar Nederland. Ik had de keuze om langer te blijven omdat ze dat vroegen. Maar ooit heeft een leraar tegen mij gezegd, je moet met 2 benen ergens in springen. Niet met een been achter blijven. Een been zal 30 maart toch in het vliegtuig zitten dus kan beter dat andere been ook mee gaan. Dus jullie zien mij 30 maart gewoon weer!!

Liefs,
Anouk

  • 04 Maart 2013 - 21:46

    Tante Hélène:

    Hey Anouk!

    Heb net al je verslagen gelezen die ik nog niet gezien had. (Ben ziek geweest). Jij bent een bezige bij!
    Zoveel leuke dingen doen met zoveel mensen. Klinkt goed. En op je stage ook alles naar wens. Goed bezig!
    Wel balen dat er iemand met zijn tengels aan je tas heeft gezeten: dit kost je veel tijd en energie om alles weer te regelen en te zorgen dat je een nieuwe ID krijgt. Hopelijk heb je weer snel een nieuw exemplaar.
    Succes verder en ik hoop dat je de kans krijgt om alle dingen die je nog wil doen ook te kunnen doen. Zwemmen met dolfijnen lijkt mee heel gaaf!
    Veel plezier alvast!

    groetjes van ons!

  • 04 Maart 2013 - 22:48

    Ma:

    En eigenlijk is na al die vervelende dingen alles weer snel geregeld en is alles goed gekomen. Geniet nog van de laatste weken.

  • 06 Maart 2013 - 22:14

    Jos De Roover:

    jouw vader is benieuwd of Giovanni of Alfredo ook mee naar Galder komen op 30 maart. Want jouw vaders credo is "Zeg je nee, dan krijg je er twee" . Gr. Oom Jos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 14757

Voorgaande reizen:

05 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Spanje

11 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Ierland

06 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

Rovinj

26 Januari 2013 - 30 Maart 2013

Malta

Landen bezocht: