We can take the boat for everything - Reisverslag uit Malta, Malta van Anouk - WaarBenJij.nu We can take the boat for everything - Reisverslag uit Malta, Malta van Anouk - WaarBenJij.nu

We can take the boat for everything

Blijf op de hoogte en volg Anouk

25 Maart 2013 | Malta, Malta

Hallo iedereen,
Sorry voor het lange wachten op een nieuw blog. Maar het is hier zo ontzettend druk de laatste week.
Omdat het dinsdag st.Jospeh day was waren we allemaal vrij. Daarom zijn we toen met de Spanjaard en de Italiaan naar het strand gegaan omdat het super lekker weer was. We hebben hier wat gegeten en rondgelopen. Het was het grootste strand van Malta maar voor ons eigenlijk nog best klein.

Woensdag moest ik gewoon weer naar stage, ik heb deze week niet achter de jongste baby’s aan hoeven kruipen want ze waren ziek. De flessen met rijst zijn nog wel een succes ze spelen er nog steeds mee. Erg leuk om te zien dat je iets nuttigs hebt gegeven om mee te spelen. En het is nog goed voor de motoriek ook.
Donderdag was een drukke dag, het is altijd op donderdag zo dat de meeste kinderen er zijn. Kortom dan is het echt op en neer rennen. Later in de middag waren er nog maar een paar baby’s en een kindje gaat altijd huilen als hij iets niet wil of ergens heen moet. Dan gooit hij zichzelf op de grond en gaat met zijn hoofd op de grond slaan. Ik vroeg mij af of dat wordt genoteerd in een map, en of ze er wel eens naar kijken hoe het gedrag zich ontwikkelt. Ik was best geschrokken van het antwoord, ze observeren eigenlijk niet, en ze schrijven niks op. Soms praten ze er over maar dat is niet altijd zo.

Goed ik weet natuurlijk ook niet helemaal hoe dat in Nederland gaat maar volgens mij observeren en rapporteren ze daar wel eens als het opmerkelijk is! Toen ik klaar was met stage ben ik naar Sliema gelopen omdat we nog even rond gingen kijken daar in leuke winkels. Terwijl ik daarheen liep zag ik vreemde dingen zoals; mensen met een halve voet die niet verzorgd was en ook geen schoenen aan had. Moeders die aan de telefoon zaten en niet omkeken naar het kind wat over straat rende. Eindelijk in Sliema aangekomen kwam Samantha mij al tegemoet lopen. Daarna hebben we nog gewacht op de Italiaan en zijn we ook wat gaan eten voor de laatste keer bij de Cubaan.

Vrijdag was ik vrij, zoals gewoonlijk. Ik heb toen een boottocht gemaakt langs heel Malta, Gozo en Comino. De zee was heftig die dag dus het was echt heen en weer schommelen. Het was een prachtig uitzicht vanuit de boot. Na ongeveer 3 uur op de boot gezeten te hebben mochten we eindelijk van de boot af, eerst werd de lunch geserveerd op de boot en daarna kon ik eindelijk naar de blue Lagoon. Het is echt prachtig blauw, en ik heb er in gezwommen. Natuurlijk konden de kwallen niet ontbreken dus ik was er ook weer snel uit… Daarna zijn we terug gevaren naar Sliema. Een korte samenvatting erover: ik had het idee dat ik in de film van bassie en adriaan zat. Met de tittles: Bassie en Adriaan met de gekke chinees de koppeltjes en Anouk. Bassie en Adriaan houden van kwallenvissen.

Zaterdag zijn we naar de Blue grotto gegaan, dat is een grote grot met ontzettend blauw water. Je moest er met een speciaal bootje heen dat heet de Luzzu een typisch maltees bootje. Het was erg leuk en mooi om te zien. In de zomer kan je daar zwemmen maar nu waren er te veel kwallen. Daarna hadden we het idee om naar de tempels te gaan, omdat het twee haltes verderop was. Het waren grote tempels en ze waren nog bezig met renoveren er van.

Zondag had ik geen tijd om mee weg te gaan. Ik moest echt aan school gaan werken omdat ik nog zoveel moest rapporteren en ik wist niet goed hoelang ik bezig zou zijn met het vertalen van de bp. Uiteindelijk is het wel gelukt en hopelijk wordt hij goedgekeurd woensdag. ’s Avonds kwamen de nieuwe huisgenoten van ons. Ze komen uit Finland en spreken voor geen meter Engels. Kortom erg fijn communiceren.

Vandaag moest ik weer gewoon naar stage. Alle kleine kindjes waren er weer en dus mocht ik weer achter ze aan kruipen. Maar toch was het leuk vandaag!
’s avonds heeft de Italiaan gekookt voor ons, en het was heerlijk.
Toch ben ik blij dat ik zaterdag naar huis ga, ik heb het hier nu wel gehad. Het is nou ook best warm hier en de Airco staat al aan op stage. Maar goed in Nederland is het – 6 ofzo dus ik heb geen klagen.

Omdat het een van mijn laaste logs zal zijn wil ik nog even een wist je dat plaatsen;
Wist je dat;
- Kinnie echt niet te drinken is
- De Italiaan steeds een pan jat
- En wij die dan maar terug jatten
- Je oreo milkshakes kan maken zonder blender
- Dat ze vragen op stage of ik terug wil komen
- De taxi naar pacheville 2 euro kost
- Veel mensen op de boot zeeziek waren
- Er heel veel Duiters nu op het eiland zijn
- Dat het boek bijna uit is van Kimberly en Lisa
- Ik zelfs school mis dat is namelijk zo relaxt
- Mijn agenda na 30 maart al wordt ingepland
- Met name voor het shoppen
- Ik weer normaal wil zwemmen
- Eindelijk weer training kan geven bij de voetbal na 30 maart
- Wij zaterdag om 5:00 vertrekken
- De donutfactory geweldig is
- We met onze afscheidstour bezig zijn
- dat vrijdag mijn laatste log zal zijn over Malta
Zo dat was het wel weer een beetje. We zijn al onze dagen aan het aftellen hier!!

Liefs,
Anouk

  • 26 Maart 2013 - 01:34

    Victoria :

    HELLO
    vriend hoe gaat het vandaag
    Mijn naam is Miss Victoria
    ik zag je profiel nu
    en ik pak interesse in je als vriend om belangrijke discussie met jullie delen als vriend dus contact met mij opnemen via mijn e-mail adressen
    (elliotsvictoria60@yahoo.co.uk) voor
    beeld en andere discussie ok

  • 26 Maart 2013 - 07:34

    Lisa:

    Ja, die agenda van je wordt zeker al vol gepland!
    We gaan weer lekker ouderwets shoppen in week 9!

    Veel plezier nog, geniet van deze laatste dagen in Malta!

  • 26 Maart 2013 - 13:34

    Oma Schoenmakers:

    Hallo Anouk
    Hier het laatste berichtje voor jou naar Malta. En dan kunnen we weer gewoon met elkaar praten.
    Misschien zien wij je wel met Pasen? Bedankt voor je mooie verslagen over je verblijf in Malta.
    Wij wensen je een goede reis terug naar Galder.
    Groetjes Opa en Oma Schoenmakers

  • 26 Maart 2013 - 20:37

    Arink Frank's:

    Vanuit de achterhoek even goede terigreis gewenst en we zone Jeff nog wel even leer.
    Ok deny day me erg Moët we neon Aan de temperature heir Nederland want het is hire serg loud maardayjullen join pane ma ook al wel he ai wel he ai wel gemaild hebben.
    Groeten Fran's en ans.

  • 27 Maart 2013 - 23:08

    Hallo Anouk :

    We hebben al je verslagen gelezen .
    Dat leuk heb gehad met die kleine kinderjes
    Maar wij vinden het weer fijn dat je weer naar galder komt
    Een goede reis en tot gauw.

    Groetjes opa oma goossens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 14755

Voorgaande reizen:

05 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Spanje

11 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Ierland

06 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

Rovinj

26 Januari 2013 - 30 Maart 2013

Malta

Landen bezocht: