The first day in Malta - Reisverslag uit Żebbuġ, Malta van Anouk - WaarBenJij.nu The first day in Malta - Reisverslag uit Żebbuġ, Malta van Anouk - WaarBenJij.nu

The first day in Malta

Blijf op de hoogte en volg Anouk

26 Januari 2013 | Malta, Żebbuġ

Hallo allemaal,

Dit is het eerste verslag wat ik zal schrijven vanuit Malta. Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken om zeker op tijd te zijn bij het vliegveld.

De vlucht was goed gegaan, ik zat naast twee Maltese mannen. Dus mijn Engels werd gelijk op de proef gesteld. Het was echt heel mooi en het viel mee voor de eerste keer vliegen.

Kwart over een kwamen we aan op Malta. We moesten nog even wachten bij de koffers. Een vrouw kwam gelukkig ons ophalen. We werden in een busje gestopt samen met andere Nederlanders en mensen uit Turkeije.

We zitten nu in een appartement met een ander Nederlands meisje en twee Italiaanse meisjes. Het is echt super gezellig. Maar wel echt een studentenhuis.

Toen we alle spullen hadden uitgepakt in onze grote klerenkast ( daar kan wel meer dan 20 kilo in... ) Zijn we even naar Zebbug gegaan om een winkel te zoeken, we hadden begrepen van onze huisgenoot dat het hele kleine winkeltjes waren. Na een aantal mensen gevraagd te hebben en voor dichte deuren gestaan te hebben zijn we terug gegaan naar het eerste winkeltje. Het was echt heel klein en alles lag door elkaar. Het is ons gelukt om het eten bij elkaar te krijgen.

Het is mij wel opgevallen dat echt serieus bij elke hoek van de straat een christus beeld staat. En in het dorpje is een enorme kerk.
Verder zijn er heel veel pastizza's daar kun je voor heel goed koop eten halen.

Het is hier trouwens heel koud in huis, ze hebben op Malta nog geen verwarming uitgevonden. Ik ga dinsdag voor het eerst naar mijn stage toe. Voor de verrassing het is geen basisschool maar een nursery and daycare. Ik heb even gekeken op internet en het leek mij een peuterspeelzaal. Ik kijk er naar uit.


Ik vond gisteren trouwens het afscheid met familie en vrienden onwijs leuk. Ik heb zeker genoten. En het notieboekje komt echt goed van pas. Ook ga ik vanavond vroeg naar bed en kan ik lezen in het boek!! Mijn overlevingspakket bewaar ik nog even tot dat het echt nodig is.



Tot snel!!

Liefs,
Anouk

  • 26 Januari 2013 - 20:06

    Lisa:

    Hee Anouk!
    Leuk om je eerste echte verslag vanuit Malta te lezen!
    Gelukkig hebben we FaceTime al geprobeerd, dit gaat goed!
    Zou houden we dan ook contact!

    En inderdaad, niet vergeten om in je boek te lezen hè!
    Ooh ja, neem er ook maar lekker een stroopwafel bij uit je overlevingspakket!

  • 26 Januari 2013 - 22:26

    Anja:

    Leuk dat je al een stukje hebt geschreven. En nog geen warme pyama gevonden?

  • 26 Januari 2013 - 23:05

    Anoukgoossensmalta:

    Maandag gaan de winkels open. Dus nu met 4 dekens een poging doen tot.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 766
Totaal aantal bezoekers 14765

Voorgaande reizen:

05 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Spanje

11 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Ierland

06 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

Rovinj

26 Januari 2013 - 30 Maart 2013

Malta

Landen bezocht: