Valletta - Reisverslag uit Żebbuġ, Malta van Anouk - WaarBenJij.nu Valletta - Reisverslag uit Żebbuġ, Malta van Anouk - WaarBenJij.nu

Valletta

Blijf op de hoogte en volg Anouk

28 Januari 2013 | Malta, Żebbuġ

Hooi allemaal,

Toch nog snel een berichtje vanuit Zebbug. Gisteren zijn we naar Valletta gegaan, het is de hoofdstad van Malta. We kwamen bij een winkeltje en daar zagen we dikke truien hangen. Dus daar heb ik een trui gekocht om het toch wat warmer te krijgen in huis. Daarna zijn we nog verder rond gaan kijken. Er was een gebouw met wachters ervoor en dat deed mij echt aan London denken. Ook zagen we hoe het brood wordt bezorgd, de mensen hebben allemaal een mandje en daarin doen ze het brood. Zo hoeven de mensen niet naar beneden.

We hebben gisteren middag lekker in de zon bij ons op het balkon gezeten. Ik heb weer lekker liggen lezen. Wat ontspannend is dat in de zon. Kon dat maar vaker in Nederland.

Vandaag zijn we gaan kijken voor de stage zodat we weten waar we morgen heen moeten. Eerst ben ik mee gegaan met de MMZ-studenten. Ze moeten 1,5 uur reizen om in Malaskala te komen, waar de stage is. Je kan niet direct naar Malaskala, je moet eerst naar Valletta om daar over te stappen naar een andere bus. Kortom nadat zij het bezoek hebben gehad zijn we terug gegaan naar Valletta om de bus te pakken naar Gizra waar mijn stage is. Het zag er heel leuk uit, en de kleintjes waren heel lief aan het spelen. Helaas zal ik niks leren over het onderwijs hier in Malta maar over de kinderopvang. Maar goed, ook weer een uitdaging natuurlijk!

Nadat we klaar waren met de stages bekijken zijn we terug gegaan naar Valletta en hebben we boodschappen gedaan. Ook zijn we gaan kijken of we een Maltese ID kaart aan konden maken omdat het dan goedkoper bussen is.

We hadden gehoord van het Nederlandse meisje dat er een grote supermarket was dichtbij Valletta. We hebben hier veel inkopen gedaan. Zodat we even vooruit kunnen, Moniek en ik liepen met een tas en die brak al af voordat we de winkel uit waren.

Ik ga nu slapen, morgen vroeg op voor het eerste dagje stage.

• 29 Januari 2013 - 21:49

Tante Hélène:

Hey Anoek!

Heb net je leuke verslagen gelezen. Ik hoop dat je het inmiddels wat warmer hebt met je nieuwe dikke trui! Alles ziet er op de foto's gezellig uit. Hoe was je eerste dag op je stage? Valt het mee of tegen als je de hele dag Engels moet praten?
    Succes en geniet ervan!

Hello An

• 30 Januari 2013 - 19:24

Aunt Marian. :

Dear Anouk,

How are you? It's nice that we can follow your trip to Malta through the internet.
    How long do you have to travel to the Nursery and Daycare at Griza? Do you like the children? The most important question: are the colleagues nice?
    We hope to hear from you soon.

With kind regards,
    aunt Marian.