The first week - Reisverslag uit Żebbuġ, Malta van Anouk - WaarBenJij.nu The first week - Reisverslag uit Żebbuġ, Malta van Anouk - WaarBenJij.nu

The first week

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 Februari 2013 | Malta, Żebbuġ

Hello,,

We zijn nu al een week in Malta. En ik heb mijn plekje wel gevonden hier. Elke dag ga ik rond kwart over zeven weg met de bus zodat ik om acht uur op stage kan zijn. De eerste dag vond ik het echt niet leuk, ik dacht dat ik niet echt iets kon doen in de kinderopvang. Ik mocht met ze spelen, en in slaapwiegen thats it. Het zijn lange dagen want ik werk tot half 6 en de bedoeling was 5 dagen in de week. Maar dat is gelukkig al vier geworden.

De tweede dag ging al beter, ik gaf de kinderen breakfast. Echt raar ze eten gewoon heel vaak ships en koekjes. Ik zie helemaal geen brood of iets gezonds. Appelmoes noemen ze fruit. Ik mocht ze daarna ook verschonen en in slaap wiegen. Ik heb ook vriendjes gemaakt met het allerkleinste baby'tje wat er is. Hij huilt nu niet meer als hij bij mij zit.

De derde dag kreeg ik ook de opdracht om van alles op te schrijven van de kinderen. Het is echt leuk om te doen, maar ik mis het onderwijs wel!

Vandaag was het onwijs gezellig op stage, ik begin steeds meer te praten en ik durf grapjes te maken. Mijn begeleider is 20 dus ook nog heel jong. Ik heb veel tips gekregen over het uitgaan en leuke stadjes. Ze heeft mij wat makkelijke woordjes Maltees geleerd en ik haar Nederlands. Het was echt heel lekker vandaag want toen we gingen buiten spelen was het 25 graden. HEERLIJk!!

Nadat ik klaar was met stage, ben ik naar Sliema gegaan. Nja poging tot want ik zou de andere studenten daar zien maar ik was dus Sliema voobij gereden heb nog 2,5 uur terug moeten reizen om terug te komen waar ik woon.

Verder wil ik even kwijt dat ik school wel mis, na 4 dagen drukte op je werk is echt slopend. En school is zoo relaxt!!

  • 01 Februari 2013 - 22:40

    Tante Hélène:

    Hoi Anouk,

    25 graden!!!!!!!Klinkt goed zeg! Hier kwam de regen met emmers naar beneden! Dat mis je dus. Jij blij!
    School is inderdaad een ander verhaal ten opzichte van werken/stage. Je moet natuurijk wel even wennen aan dit ritme. Dat kost even tijd.
    Fijn dat je het al zo goed naar je zin hebt. De rit naar Sliema doe je nog maar eens over. Komt vast goed!
    Geniet maar lekker van je weekend!

    groetjes,

    tante Hélène en de rest

  • 01 Februari 2013 - 23:36

    Anja:

    leuk ! :)

  • 02 Februari 2013 - 11:57

    Lisa:

    Hee anouk!
    Leuk om te lezen dat je het steeds meer naar je zin hebt in Malta.
    Het zijn wel lange dagen inderdaad! Een troost, wij zijn ook weer volop bezig!

    Veel plezier nog in Malta!

    xx

  • 03 Februari 2013 - 00:59

    Hella:

    Hoi Anouk,

    Wat leuk om weer even van je te horen. Dat je moet wennen is logisch, maar zie wel dat je al redelijk ingeburgrd raakt op Malta. Lange, maar ook hele leuke dagen. Geniet van de komende tijd en we zien je weer snel. Groetjes ook van William, Guy en Neïka.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 14763

Voorgaande reizen:

05 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Spanje

11 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Ierland

06 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

Rovinj

26 Januari 2013 - 30 Maart 2013

Malta

Landen bezocht: