Girls just want to have fun in the weekend - Reisverslag uit Żebbuġ, Malta van Anouk - WaarBenJij.nu Girls just want to have fun in the weekend - Reisverslag uit Żebbuġ, Malta van Anouk - WaarBenJij.nu

Girls just want to have fun in the weekend

Blijf op de hoogte en volg Anouk

05 Februari 2013 | Malta, Żebbuġ

Hoi allemaal,
Zaterdag zijn we met z’n alle naar Gozo gegaan. Dat is een eilandje verderop. We zijn vroeg vertrokken om de boot te halen. Op de heenweg hebben we zwart-gevaren. Toen we daar aankwamen hebben we een hop on hop off ticket genomen zodat we met de bus overal konden uitstappen, om iets te bekijken. Er was een stop die verplicht was, dus Samantha en ik gingen naar binnen om te proeven. Kort samengevat; het was geen succes.
Na tien minuten ging de bus weer verder, en kwamen we bij een grot en een baai die te maken had h met een mythologie. Ook hebben we de kerk gezien waar Paulus een mis gedaan had. Het was een grote kerk, met een mooie tuin er bij.
Toen twijfelde we of we bij de zee er uit zouden stappen. Maar dat bleek het Azure Window te zijn. Dus we zijn toen toch uitgestapt. We hebben een fotoshoot gehouden boven op. Het was dangerous maar soms heb je dat nodig om leuke foto’s te maken. Daarna zagen we nog motorrijders, en Samantha zei voor de grap laten we vragen of we er op mogen. Dus ik liep ernaar toe en het mocht. Kortom foto time!
Zondag was er een Chinese dag in Valletta, dus met het hele huis zijn we daar naar toe gegaan. Helaas kwamen we veel te laat en waren ze alleen nog maar wat aan het dansen. Ondanks dat ging ik samen dansen met mijn Italiaanse huisgenoot.
Daarna zijn we nog met z’n alle de stad verder gaan verkennen. En gezocht naar een carnavalsoutfit.
Omdat het bij mij op stage deze week de hele week carnaval is!
Gisteren moest ik naar stage, ik heb weer heel veel bijgeleerd ervan. Het begint steeds leuker te worden. Ik stond alleen bij de baby’s dat is echt de perfecte leer. Zo weet je wat je wel en niet kan doen. Het eten geven gaat ook beter, de helft ligt niet naast het bord maar in de mond!

Vandaag door absentie moest ik invallen bij de andere groepen, het waren kinderen tot 4 jaar. Ik kon zoveel meer doen dan met die baby’s. Ik heb met ze buiten gespeeld en spelletjes gedaan.
Ik heb al bedacht wat ik ga doen voor een evenement, een Dutch game day. Kortom ze gaan leren spijkerpoepen!
Oo en voor de mensen die vinden dat ik slecht kan parkeren, dan zijn jullie nog nooit op Malta geweest. Hier krijgen ze het rijbewijs bij een pakje boter…..
Mensen doen ook een schietgebedje voordat de bus gaat rijden. Eerst vond ik dat heel raar maar nu snap ik wel waarom. Laatst was ook de bus kapot toen stonden we midden op de weg. In Nederland zou dan iedereen na 5 minuten al aan het stressen zijn. Hier is het gewoon een half uur heel grappig.

PS: ik heb heel slecht internet op mijn laptop, dus het kan zijn dat de foto’s later een keer komen. Ik probeer zoveel mogelijk te typen via mijn telefoon of Ipad. Maar gelukkig heb ik een huisgenoot die wel een werkende pc heeft.

Tot snel xx

  • 05 Februari 2013 - 22:05

    Lisa:

    Hee Anouk!
    Nou zo te horen heb je het wel naar je zin!
    Ben toch wel een beetje jaloers! Toen jij lekker weekend aan het houden was in de zon kon ik tot 22:00 uur werken! Ik kan gen streepjescodes meer zien haha!

    Nog heel veel plezier in Malta.
    Spreken elkaar snel weer ;)

  • 06 Februari 2013 - 13:42

    F.arink:

    wij kregen jouw adres door van opa en oma schoenmakers. wij vinden het leuk om te zien dat het jou goed gaat.
    hartelijke groeten van ons ans en frans arink en tot ziens

  • 08 Februari 2013 - 11:56

    Nelleke:

    Hee anouk, wat een vrolijke foto's. Ik krijg helemaal zin om daar ook eens heen te gaan!!!!!

    Geniet ze!!!

  • 09 Februari 2013 - 14:08

    Tante Ria:

    Hoi Anouk
    Zo te lezen heb je daar in Malta je draai wel gevonden.
    Fijn dat je het op je stage het naar je zin hebt.
    Het is inderdaad leuk als de kinderen waar je mee mag werken iets ouder zijn, kun je wel wat meer mee doen.
    Dat jij je in je vrije uurtjes wel vermaakt is wel duidelijk, de foto's spreken voor zich.
    En het weer is denk ik bij jullie veel beter als hier.
    Wij hebben koud weer met winterse buien ( BRRRR, Zullen we ruilen)
    Nou, wij gaan een beetje carnaval vieren en we hopen dat jij ook daar een beetje meekrijgt van de carnaval daar.
    Veel plezier en hopenlijk mis je de lekkere wafels van jullie mam niet!!

    Groetjes en tot de volgende keer

  • 09 Februari 2013 - 15:16

    Tante Hélène:

    Hey Anouk!

    Nou, de foto's spreken voor zich. Jij hebt het wel naar je zin daar in het zonnige zuiden! Gezellig dat je met een groep leuke trips kunt maken.
    Fijn dat je de stage steeds leuker vindt. Die Nederlandse spelletjes vinden de kinderen vast leuk! Goed idee van je.
    Hier is intussen het carnaval ook van start gegaan. Hopelijk blijft het droog tijdens de optochten.
    Jij daar ook een fijne carnaval en succes met de organisatie van de Dutch games!

    groetjes!

  • 12 Februari 2013 - 13:34

    Oma Schoenmakers:

    Hallo Anouk
    wij hebben de foto's'gezien van de carnaval in Malta,de wagens waren heel mooi
    en jullie in zomerse kleren,om jaloers op te worden,hier is het steen koud wij zijn niet in Chaam
    gaan kijken vanwegen de kou maar Zondag wel in Galder daar waren de wafels lekker en de
    optocht mooi.
    iedere dag kijk ik voor een reis verslag van jou waneer komt er weer iets?
    Groetjes oma en Opa Schoenmakers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 14760

Voorgaande reizen:

05 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Spanje

11 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Ierland

06 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

Rovinj

26 Januari 2013 - 30 Maart 2013

Malta

Landen bezocht: