Karnival - Reisverslag uit Żebbuġ, Malta van Anouk - WaarBenJij.nu Karnival - Reisverslag uit Żebbuġ, Malta van Anouk - WaarBenJij.nu

Karnival

Blijf op de hoogte en volg Anouk

12 Februari 2013 | Malta, Żebbuġ

Hello,,
Deze week was het op Malta ook Karnival. Op stage vierden ze het uitbundig met Maltese gerechten en lekkernijen. Dus van nooit geen pauze terwijl je werkt van 8 tot half 6 naar de hele dag eten! Ik heb zelfs pizza geprobeerd, maar ben er achter gekomen dat ik nog steeds geen pizza lust. Elke dag mocht een groep verkleed komen. De butterflies mochten dat op donderdag. De headlines van de dag: Prinsessen, cowboys en konijnen.

Vrijdag was er iets in Haz Zebbug georganiseerd, dat gebeurd niet vaak maar als het is dan is het best groot. Er waren veel dansers aanwezig met grote kleurrijke pakken. Het was mooi om te zien.
Zaterdag zijn we met huize Joseph naar Gozo gegaan om daar Karnival te beleven. We vertrokken vroeg in de ochtend zodat we het meeste mee zouden maken. We kwamen om 1 uur aan in Nadur waar het zou moeten zijn. Toen bleek dat het alleen ’s avonds was. Daarna zijn we naar Ir-Rabat gegaan. (Victoria) Hier hadden we gehoopt de defilé nog mee te maken maar die was ook afgelopen.

Omdat het feest in Nadur pas om 8 uur begon zijn we even naar de Rambla bay gegaan. Hier hebben we op rotsen geklommen en uitgekeken naar de prachtige zee. We zagen rotsen iets verder liggen, en de jongens en ik zijn daar op geklommen om te genieten van het uitzicht. Daarna zijn we nog wat gaan eten in Ir-Rabat.

Toen we terug kwamen in Nadur was het feest al bezig. De wagens stonden al op het plein en er werd al behoorlijk afgedanst. Toch is hier het Karnival anders dan in Nederland. Er staan overal kraampjes waar je Maltees eten kan kopen of maskers, en overal waar je komt worden danswedstrijden georganiseerd. Toen het iets drukker werd hadden we het idee om op de wagens te gaan staan, we hebben daar zeker van genoten. Ik was opzoek naar pooltafels maar die hadden ze niet dus dan maar gedanst bij de bar van een wagen.

We moesten helaas op tijd terug om de laatste boot te halen, toen we terug kwamen op Malta regende het echt hard. Iedereen werd in de laatste nachtbus gepropt die echt bom vol zat. Ik heb nog nooit zoveel mensen in een bus gezien. Na een uur zeiknat in de bus gestaan te hebben kwamen we bij Paceville. Hier moesten we eigenlijk overstappen. Maar we kwamen een vriendelijke taxichauffeur tegen die zo gek was om 6 mensen in zijn 5 personenauto mee te nemen. Kortom de jongens voorin. De meiden op de achterbank en er eentje liggend overheen. Deze taxirit zal ik nooit meer vergeten.

Zondag was er een optocht in Floriana, we zijn naar de prachtwagens gaan kijken, maar omdat het regende zijn we niet lang gebleven. Het waren echt prachtige wagens en heel erg kleurrijk.
Maandag heb ik een uitziekdagje gehad, ik hoefde nog niet naar stage en voelde me nog steeds niet goed. Kortom heb alle gemiste series van de afgelopen tijd terug kunnen kijken.


Met het huis hebben we een lijst opgesteld met wat we allemaal graag willen doen en dat allemaal voor April:
- Parachute springen - Grotten bekijken
- Duiken - Sauna (kost hier maar 3,50 voor een halve dag)
- Dolfijnen zwemmen - Windsurfen

We hebben ook een boekje gemaakt met bad words in…
Kortom mijn Italiaans, Spaans, Duits, Bulgaars gaat vooruit.
Ook op stage leer ik Maltees, echt wat een lastige taal.

And finally we got new cookware. Want de andere pannen waren beschimmeld. Ook weet ik nu hoe je de elektriciteit weer terug aan moet krijgen. Want die viel ook regelmatig uit. En misschien komt deze week Damian zodat we warm water hebben.

Mella, nu heb ik genoeg geschreven.
Tot snel
xx

  • 15 Februari 2013 - 17:23

    Nelleke , Vitalis College:

    Hee Anouk, Wat een bruisend verslag! Het klinkt goed daar, behalve de regen daar. Volgens mij geniet je wat je kan! en dan die plannen die jullie hebben!!!! super leuk!

    groetjes, Nelleke

  • 18 Februari 2013 - 17:15

    Lisa:

    Hee Anouk,
    Leuk dat ze daar ook een soort van Carnaval vieren!
    Ook heel subtiel die pooltafel hahaha!
    Volgend jaar gaan we samen carnavallen in Breda ;)

    Ik wens je nog heel veel plezier in Malta en ja..
    Ik blijf je reisverslagen lezen!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 14761

Voorgaande reizen:

05 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Spanje

11 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Ierland

06 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

Rovinj

26 Januari 2013 - 30 Maart 2013

Malta

Landen bezocht: