Joke and Annie going to - Reisverslag uit Żebbuġ, Malta van Anouk - WaarBenJij.nu Joke and Annie going to - Reisverslag uit Żebbuġ, Malta van Anouk - WaarBenJij.nu

Joke and Annie going to

Blijf op de hoogte en volg Anouk

18 Februari 2013 | Malta, Żebbuġ

Bonjour kulħadd,,

Hoe gaat het daar in Nederland? Hier is dan eindelijk die update vanuit het zonnige Malta.

Woensdag was het Say Sorry Day dus mocht je geen zoetigheid en vlees. De kinderen aten dus geen vlees of zoetigheid die dag. Ook heb ik hier aan meegedaan omdat ik de normen en waarden respecteer van het land. Die dag heb ik eigenlijk ook pas voor het eerst mijn begeleider gezien die Martha mij heeft aangewezen.

Donderdag was het natuurlijk Valentijnsdag, dat wordt hier uitbundig gevierd dus met de kinderen heb ik koekjes gebakken en versierd. Ook namen de kinderen Valentijn cadeautjes mee voor de begeleiders. Verder was het een normale dag; om half negen de kinderen helpen met het ontbijt, om tien uur liedjeskring, wat spelen tussen door met de kinderen, luiers verschonen, buiten spelen, koekjes bakken, middageten geven, verschonen, spelen, verschonen, fruit.

Normaal gesproken ben ik op vrijdag vrij maar omdat het Karnival was geweest heb ik besloten om toch te komen werken. Het was een chaotische dag volgens mijn begeleider. Ik vond dat het nog wel mee viel. Veel kinderen moesten huilen of aten niet goed bij sommige mensen.

Zaterdag zijn we overdag naar Mdina gegaan dat is de oude hoofdstad van Malta. Het is een auto-vrije stad. Toen we daar aankwamen zijn we eerst naar de dungeons gegaan. Dat is een kerker waar slaven mishandeld werden. Samantha en ik waren bang toen we erachter kwamen dat er geen gids mee ging. Er kwamen allemaal vreemde geluiden uit de kerkers dus we liepen achter andere mensen aan omdat we niet alleen in een ruimte wilden zijn. Die mensen hebben ons ook laten gillen, omdat ze om het hoekje stonden en waah riepen. Daarna zijn we weer snel naar buiten gegaan en hebben we de stadsmuur bekeken en zijn we naar de St.Pauls Kathedraal gegaan, die vernoemd is naar Paulus. Bij de stadsmuur was een terrasje dus zijn we nog wat gaan eten met uitzicht over Malta. ’s Avonds was er een party in ons huis omdat een huisgenoot jarig was. Er was 14 man uitgenodigd en het was zo gaaf. We zijn daarna naar Pacheville gegaan om daar verder te feesten. Wat zijn ze gek daar! Echt niet normaal...

Zondag zijn we naar Marsaxlokk gegaan dat betekend vissersbay. Hier was een hele grote markt dus daar hebben we ons vermaakt. Er waren kramen met typisch Maltese gerechten. En als je deed of je twijfelde mocht je proeven. We hebben dus geen middag eten hoeven kopen. En het was nog lekker ook! Nadat we de markt hadden gezien zijn we naar een soort van vuurtoren gelopen. We hebben 2 uur heen moeten lopen en 1 uur terug. Maar het was echt een mooie wandeling. Wij hadden het overzicht over Marsaxlokk en andere steden. Ook hebben we een fotoshoot gehouden boven op de berg. Daarna zijn we gaan eten bij een restaurantje bij het water, helaas was de verse vis op dus kregen we iets anders. Terwijl wij genoten van een wijntje keken we naar de zee. De vrouw die ons bediende was alleen niet zo handig. En volgens mij was ze blij toen we weg gingen.

Mella, toen we ons dessert op hadden zijn we de bus op z’n kop gaan zetten met het Joke en Annie accent. Schijnbaar waren we grappig want een man in de bus moest hele tijd lachen.

Addiju,,

Anouk

  • 19 Februari 2013 - 16:15

    Oma Schoenmakers:

    Hallo Anouk
    wij hebben jou mooie verslag met plezier gelezen.
    Wij zijn blij dat het zo goed met je gaat.endat jullie zo veel lol hebben samen.
    en dat je zo ver kunt lopen. (Proficiat) Wij hebben de Foto's'Zondag gezien en kunnen
    ons voorstellen dat jullie af en toe schrokken en bang waren.want ze leken net echte mensen.
    Hier is alles goed.
    Groetjes Opa en Oma
    .

    .

  • 22 Februari 2013 - 11:39

    Katelijn:

    Hoi Anouk,

    ik heb je net teruggemaild, dus je kan verder! Ik vind jullie 'to do list' wel erg jaloersmakend hoor! Heel gaaf allemaal! Geniet er lekker van en maak van elke dag iets moois. We houden contact via de mail over opdracht 2.3.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 14766

Voorgaande reizen:

05 Juni 2013 - 31 Juli 2014

Spanje

11 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Ierland

06 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

Rovinj

26 Januari 2013 - 30 Maart 2013

Malta

Landen bezocht: